Реклама на вулицях давно стала звичною частиною міського пейзажу. Ми звертаємо на неї увагу на лічені секунди, але вона допомагає отримувати корисну інформацію про той чи інший товар, послугу чи подію. При цьому зовнішня реклама не втрачає своєї популярності, незважаючи на активний розвиток інших каналів на аудиторію. Вона гармонійно доповнює будь-яку рекламну кампанію, а за вдалого вибору локації та дизайну здатна стати незалежним арт-об’єктом.
Але чи знаєте ви, що в Україні діє одразу кілька обмежень на встановлення зовнішньої реклами? І що, перш ніж рекламувати свій продукт, потрібно точно дізнатися, чи законною буде така реклама? Ми вирішили висвітлити тонкощі розміщення зовнішньої реклами в Україні.
Що регулює розміщення зовнішньої реклами на вулицях міст України?
Основним регулятором розміщення зовнішньої реклами є Закон України «Про рекламу». У ньому чітко прописані умови та обмеження на розміщення вивісок, світлової реклами, рекламних щитів та іншої продукції, що відноситься до зовнішньої реклами.
Де можна розміщувати рекламні об’єкти?
Суворих обмежень на розміщення рекламних щитів чи вивісок немає. Але водночас згідно із законом вони повинні розташовуватися так, щоб не перешкоджати дорожньому руху, не світити у вікна будинків та не засліплювати учасників дорожнього руху. Зокрема заборонено розміщувати рекламу, що імітує дорожні знаки, щоб не збивати з пантелику автомобілістів та пішоходів. Загалом місця розміщення та дозволи на їх використання визначають місцеві органи самоврядування в кожному окремому населеному пункті.
Що можна рекламувати у зовнішній рекламі?
А ось тут уже є свої особливості, які треба враховувати. Так, заборонено рекламувати за допомогою вуличної реклами:
- Об’єкти будівництва, якщо на них ще не отримано документацію, що підтверджує право власності забудовника на ділянку.
- Медикаменти, які продаються за рецептом. Для решти лікарських препаратів обов’язково потрібно вказувати в рекламі, що для їхнього прийому потрібна консультація лікаря.
- Анонси концертів та фестивалів, якщо на них не вказано точно, чи використовується фонограма або ж передбачається живий звук.
- Алкоголь і тютюнову продукцію тут все суворо. Просто не можна розміщувати рекламу такої продукції зовнішніх носіях.
- Знижки та розпродажі без зазначення точної інформації про терміни, розмір знижок, умови дії акції.
Крім того, зовнішня реклама за законом не повинна містити інформацію про послуги нетрадиційної медицини та езотерики, зображення людей без одягу, расистську чи дискримінаційну інформацію, порівняння з товарами інших виробників, маніпулятивні гасла та заклики. Якщо контролюючі органи (а ним у даному випадку виступає Держспоживнагляд) побачить у вашій рекламі подібне порушення, вам доведеться не лише знімати вже готові щити або сітілайти, а й заплатити штраф. А він може бути вельми значним: наприклад, у 2019 році реклама автомийки в Києві, на якій було зображено оголену дівчину, було оштрафовано на 200000 грн.
Хочете знати, що ви замовили рекламу, яка відповідає всім вимогам закону? У LEVUS ми розробимо вам зовнішню рекламу, до якої не причепиться навіть найдосвідченіший чиновник. Довіряйте розміщення та дизайн зовнішньої реклами професіоналам – це гарантія того, що ви уникнете фінансових та репутаційних втрат.