Українська зовнішня реклама — галузь, що поки що перебуває на старті свого розвитку. Так, у країні вже не один десяток років є і вивіски, і світлові екрани, і сітілайти. Але підхід до їх встановлення, регулювання та дозволів багато в чому залишається допотопним.
Цього року під роздачу потрапила компанія «Октагон-Аутдор», оператор зовнішньої реклами, який має близько 5000 рекламних площ по всій країні. Незважаючи на солідний стаж та авторитет великого гравця на ринку, компанія зазнала суттєвих втрат через рейдерську атаку під егідою Служби Безпеки України.
Нагадаємо, на початку вересня компанією “Октагон-Аутдор” щільно зацікавилися силовики, які інкримінували оператору роботу на окупованих РФ територіях. Більше того, власників компанії звинуватили у допомозі терористичним організаціям ОРДЛО.
Що навело силовиків на такі підозри? Насамперед те, що до 2014 року «Октагон-Аутдор» активно працював на рекламному ринку Донецької та Луганської областей. Другим чинником, який афішує СБУ, є особа власника компанії – чеського підданого Йозефа Ондеркі.
Безпеки підозрюють його у співпраці з Російською Федерацією. Більше того, в офісі компанії було проведено обшуки, реквізовано цінне обладнання та сервери. У результаті рекламного оператора звинуватили у розробці рекламних кампаній для лідерів терористичних утворень ЛНР/ДНР. Коріння таких звинувачень полягає в тому, що до 2014 року «Октагон-Аутдор» належав російському власнику та частково американському фонду. Незважаючи на те, що сам рекламний оператор офіційно призупинив діяльність на окупованих територіях, а в його активі чимало кампаній проти окупації Криму та Донецької/Луганської областей, СБУ нібито виявило свідчення, що підтверджують звинувачення.
А що говорить друга сторона конфлікту?
У свою чергу, головний інвестор і власник компанії «Октагон-Аутдор» заявив, що з 2014 року рекламний оператор згорнув всю діяльність в окупованих регіонах і займається розміщенням зовнішньої реклами виключно на підконтрольній території. Також глава компанії спростовує підозри у зв’язках із РФ. А ось спробу захоплення власності «Октагон-Аутдор» він називає банальним рейдерством: європейський капітал, інвестований у рекламного оператора, є ласим шматком для місцевого бізнесу. Більше того, за заявою власника компанії, фотографії, які стали доказом звинувачення, були залиті на сервер Октагон-Аутдор після вилучення комп’ютерного обладнання СБУ.
Загалом ситуація із захопленням «Октагон-Аутдор» стала прецедентом для українського рекламного ринку. І цей прецедент викликає сильні побоювання у всього рекламного сегменту. LEVUS, як компанія, що працює в тому ж напрямку, тобто, у сфері монтажу та розміщення зовнішньої реклами, зрозуміло, не могла пройти повз такий кричущий випадок. Та й загалом це тривожний сигнал для усієї сфери. Але ми впевнені, що наша діяльність залишається у повністю легальному ключі, а послуги компанії збережуть свою високу якість та не стануть об’єктом уваги для силових структур. Наша репутація є важливою частиною бізнесу, в якому ми зайняті, і для нас важливо, щоб послуги LEVUS були бездоганними. А нашим колегам із «Октагон-Аутдор» залишається лише побажати вийти із цієї ситуації з найменшими втратами.